NW200 prologue

Komend weekeinde zal het raceseizoen dan echt van start gaan voor mezelf. Allereerst wil ik iedereen nog bedanken voor alle ondersteuning, hulp en medewerking die van alle kanten wordt geboden. Dit om toch mijn ‘hobby’ mogelijk te kunnen maken, waarvoor ik jullie allemaal heel erg dankbaar ben.

Helaas is afgelopen weekeinde wel een behoorlijk dal geweest in de voorbereidingen. Niklas Pfeiffer de bouwer van de ER6 supertwin verloor zijn zoon Aedan van 5 wkn oud.

Vanzelfsprekend zal hij nu komend weekeinde niet meegaan naar Noord Ierland. Maar hij heeft me wel toevertrouwd om koste wat kost met deze motor aan de start te verschijnen.

Dit ter nagedachtenis aan zijn zoon. Ik heb met dank aan Maikel van VDL een paar mooie stickers ter nagedachtenis voor op de motor laten maken.

Op zondag kreeg ik dan het wederom schokkende nieuws dat groot motorsport liefhebber, en persoonlijke sponsor van me, Ton vd Heuvel was aangereden op zijn motor. Ik wens Hedwig en de familie vd Heuvel veel kracht en sterkte in deze zware tijd.  En ik hoop dat ik volgende week voor beiden nog wat moois kan laten zien.

Op een ander positiever vlak ligt op donderdag 16 Mei de nieuwe MOTOR magazine in de winkel. Hierin zal een uitgebreid artikel staan over Nederlandse straatracers waarin ikzelf ook aan bod kom. Dus allen naar de winkel om een kopie te halen of hij valt vanzelf al door de brievenbus bij de abonnees. Ook zal MOTO73 als ik weer terug ben van de NW200 een interview afnemen over mijn deelname. En ook daar komt tzt een verslag van in hun magazine.

De North West 200 kortgezegd NW200 wordt al sinds 1929 gehouden in Noord Ierland tussen de plaatsen Portstewart / Coleraine / Portrush. Het behelst nu een circuit met een lengte van 14,44 km in wat is feitelijk een driehoek tussen de steden. Waarbij het laatste gedeelte langs de noordkust loopt en de overige 2 stukken richting het binnenland. Een compleet overzicht van alle races / tijden etc. is te vinden op de officiële website die te bekijken is via > http://www.northwest200.org/ . Dinsdag en Donderdag zullen gereserveerd zijn voor trainingen met later op de donderdag avond de eerste races. Zaterdag 18 Mei zal dan de officiële wedstrijddag zijn met normaliter zo’n 120.000 toeschouwers. De gehele week zullen de races live te volgen zijn via de website van de BBC > http://www.bbc.co.uk/sport/0/northern-ireland/motorbikes/

Kortom ik wens iedereen veel kijk- lees- en luisterplezier de komende week. En als ik weer terug ben volgt er uiteraard een uitgebreid verslag van deze trip. Waarbij we via Calais (F) naar Dover varen. Dan door de UK rijden naar Fishguard en daar de boot naar Rosslare nemen. Om vervolgens via Dublin en Belfast naar Noord Ierland te rijden….

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to NW200 prologue

  1. hanzjek says:

    Heftige voorbereiding. Hou je hoofd schoon de komende weken, geniet en ride safe.

Leave a Reply

